"برای آمنه خانم بهرامی آرزوی سلامتی کامل می کنم که جان زیبای خود را در «گذشت تحسین برانگیز» نشان داد و بر همگان ثابت کرد که «انسان زیبا» می تواند حتی از آن کس که به زیبایی ظاهر او آسیب رسانده است، بگذرد تا ایثار و معجزه ی نیکوئی در برابر بدی و زیبایی در برابر زشتی را در کار بزرگ خود معنی کند."
این جملات بخشی از پیامی است که سید محمد خاتمی به مناسبت برگزاری مراسم رونمایی از کتاب زندگی و خاطرات آمنه بهرامی که باعنوان «چشم در برابر چشم» منتشر و در روز ۲۶
آبان در خانه هنرمندان رونمایی شد صادر نموده است.
متن کامل این پیام به این شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم
زیبایی، روح زندگی است و دل انگیزترین پدیده ای که انسانیت را معنی و کمال می بخشد. و مگر نه اینکه جان انسان به سوی زیبایی مطلق پر می کشد؟ و مگر آنچه آفریده ی خداوند است زیبا نیست؟ و مگر زیباتر از جان انسان آفریده ای هست؟ و می بینیم که خداوند بعد از آفریدن انسان به خود آفرین می گوید و خود را نیکوترین و زیباترین آفرینندگان می نامد: «فتبارک الله احسن الخالقین».
زیبایی ظاهر نیز گرچه خواستنی است اما روح زیبایی را در معنی و ژرفای هستی باید یافت و زیبا آن است که زیبایی مطلق را می پرستد و زندگی را برای همه ی انسان ها زیبا می خواهد و ازهرگونه گذشت و فداکاری در این راه دریغ نمی کند.
برای آمنه خانم بهرامی آرزوی سلامتی کامل می کنم که جان زیبای خود را در «گذشت تحسین برانگیز» نشان داد و بر همگان ثابت کرد که «انسان زیبا» می تواند حتی از آن کس که به زیبایی ظاهر او آسیب رسانده است، بگذرد تا ایثار و معجزه ی نیکوئی در برابر بدی و زیبایی در برابر زشتی را در کار بزرگ خود معنی کند.
روح سرشار از امید آمنه خانم نیز حجت موجّهی است برای همه ی آنان که به آینده می نگرند و سختی ها و رنج ها را با آغوش باز تحمل می کنند و با عظم و تلاش والای خود نومیدی و درد را شکست می دهند. اینان پیروز واقعی هستند.
امیدوارم که به لطف حضرت پروردگار و همت مسئولان، آمنه بهرامی – که عمرش دراز باد- بتواند باز هم بینایی خود را بازیابد ،تا با آگاهی و هنر و امید خود زندگی دیگران را نیز زیباتر کند.
سیّد محمّد خاتمی
۲۶ آبان ۱۳۹۱

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا